Diete! In diete!

Draga moja hormončica… čas je za moje razmišljanje in predvsem rezultat skorajda 20 letnih izkušenj, večnega izobraževanja, preizkušanja na sebi.

Diete! In diete!

S prvimi mislim na tiste, ki to resnično so in ki bi morale trajati le določen čas, morda mesec ali dva, zelo drastične tudi manj. Predvsem pa bi se morale o vsaki, ki bi se je lotile, resnično do potankosti izobraziti.

Zakaj? Takšne diete so prirejene tako, da šokirajo telo, z njimi spremenimo večino prehranjevalnih navad, ki smo jih imeli do tedaj in zato so tudi uspešne. Vsak šok, sprememba, jemanje telesu (po navadi OH) povzroči izgubo kilogramov. Logično, kajne? Končno in hvala bogu dognano, da je sladkor glavni krivec za večino težav – tako s kilogrami, kot sicer (diabetes,…).

Na začetku je izguba kilogramov velika (tudi na račun izgube večje količine zadrževane vode v telesu), nato se ustavi.

Takšne diete so lahko zelo dobrodošle ( izguba kilogramov je lahko dodatna motivacija za naprej, ko preidemo na ZDRAV način prehranjevanja ) le v primeru, da preučimo potek, vse pluse in minuse, ki nam jih bo dieta dala in na kaj moramo biti pozorne. Ker znajo biti agresivne na telo, ob nepoznavanju zelo škodujemo zdravju, povzročijo lahko upad energije, organe v telesu pa znajo precej »izpirati in izmučiti«, zato so priporočljivi dodatki, s katerimi bomo nadomeščale manjko vitaminov in mineralov.

A saj me poznaš – sama pri vsem skupaj ne mislim na tisti kilogram več ali manj, ki ga imamo (zdaj smo pa že pametnejše), temveč predvsem na rušenje hormonskega ravnovesja, ki po 35. letu v vsakem primeru ni več takšno, kot bi moralo biti. Že sam upad progesterona in odvečni (toksični) estrogen povzročata težave, nabiranje kilogramov (salo okoli trebuha – nabiranje odvečnega estrogena v maščobah kot samozaščita telesa) in sama hitra dieta na dolgi rok vsekakor ni rešitev.

Sama sem v mladih letih poskušala vse (kar je tudi vodilo do tega, da sem se začela izobraževati s tega področja, ker sem želela končno spoznati ozadje), jo jo učinek je bil še najmilejša posledica. Šla sem do skrajnosti, ko sem zaradi takšnih in podobnih hitrih hujšanj za 6 mesecev izgubila menstruacijo. V dvajsetih stanje še lahko izboljšuješ, z leti je to pa vedno težje. V mladih letih sta tako progesteron kot estrogen po večini v pravem razmerju, razmišljanje in življenje samo je takrat povsem drugačno, zato tudi kortizol (stresni hormon) ne povzroča prevelike škode. Vse se pa spremeni, ko stopimo v 40 leta. Takrat moramo biti previdnejše. V teh letih se namreč pričnejo kazati posledice – na koži, v počutju, na zdravju samem.

Če sem prej pisala o hitrih dietah, sem sama vsekakor pristaš sicer diete, a kot načina prehranjevanja! S tem mislim na vseživljenjsko zdravo prehranjevanje, zdravo dieto, ki ne prešteva kalorij in ki mi predvsem ne jemlje energije z nakupovanjem, prevelikim razmišljanjem in obremenjevanjem s prehrano (kar spet po navadi vodi do tega, da obupamo), če poznamo glavna pravila. Pri kateri ni važno, koliko pojem, temveč kaj z neko hrano dam telesu, kaj bo ta moj tempelj imel od nje.

In predvsem, kako poleg vzdrževanja kilogramov seveda, ob upočasnjenem metabolizmu, upadanju hormonov, tudi mineralov (kar se, roko na srce, prične že hitro po 35. letu) ostati aktivna in polna energije, kako obdržati aktivne in zdrave možgane, zdravo prebavo in navsezadnje, kako bolje spati, da bom drug dan pripravljena na nove podvige.

Hja, vse to je hrana! Ali dela za nas ali proti nam! Resnično je tako, kot pravijo – hrana je zdravilo 🙂 

Zato si močno želim, da poznaš ozadje, da izveš in veš, v čem je vsa poanta diet takšnih in drugačnih in prehranjevanja, ki je osnovano na znanstvenih dognanjih in izkušnjah. Želim si, da bi končno vedela za prave razloge, zakaj se redimo, zakaj in s čim rušimo hormonsko ravnovesje in na kaj je potrebno še zlasti po 35 letu biti pozorna.

V mesecu oktobru pripravljam obsežno delavnico na to temo, ki bo zastavljena kot vodič skozi osnove, pa vse do razumevanja in poznavanja našega telesa, njegovih potreb. Naše telo potrebuje vse in če na eni strani jemljemo, moramo definitivno na drugi strani dodajati. Maščobe, beljakovine, ogljikovi hidrati…v kakšni meri, katere in kdaj – to je edino vprašanje, saj telo potrebuje prav vsako od teh makrohranil.

Lahko je pisati recepte, a pomembno je, da vemo svoje obroke suvereno pripravljati same. Ko enkrat spoznaš vso filozofijo in na kak način naše telo sploh deluje, je vse mnogo lažje. In takrat na kakšno drastično dieto niti ne pomisliš več, prehranjevanje pa postane užitek –ne preštevanje kalorij, ne panično tekanje po trgovinah in brez preživetih dolgih ur za štedilnikom. Nimamo tega časa, kajne?

Več o super delavnici še v tem tednu….do takrat pa, draga dama, hormončica, super bizi ženska, CARICA….ti želim uspešen začetek delovnega tedna in veliko pozitivne energije!

Objemček, Darja

Pripravila naša Carica : Darja Ren (http://.dr3n.si)

©Vse pravice pridržane!